BMW TEHNOLOGIJA BUDUĆNOSTI

medium

noicon

central-left

BMW tehnologija budućnosti
money-btn money-btn-flex
ghost-img-btn ghost-img-flex-btn

Tehnološka otkrića idu ruku pod ruku sa novim doživljajima za vozače i suvozače, a digitalne tehnologije su sada sastavni deo našeg svakodnevnog života i imaće još veću ulogu u automobilima budućnosti. BMW ne samo što želi da bude deo ovog razvoja – on želi da ga povede napred.

BMW prepoznaje tehničke prilike i izazove i koristi inovativni duh za razvoj rešenja koja pomažu u oblikovanju budućnosti mobilnosti. Dr. Paskal Tisen i Sebastijan Sajpel doveli su zabavu na zadnja sedišta do potpuno nove dimenzije pomoću BMW bioskopskog ekrana za BMW serije 7.

Kao inženjer elektronike, Sebastijan Sajpel je određeno vreme radio na razvoju u BMW-u i video kako je odeljenje „za zabavu“ praktično postalo samostalna kompanija u okviru organizacije. Iz prve ruke je ustanovio koliko se brzo uvode digitalne usluge i koliko ih populacija brzo prihvata preko analize konkurencije u Kini. U svojoj aktuelnoj ulozi u kompaniji, on je prevashodno podstaknut entuzijazmom koji vozači BMW-a imaju prema novim tehnologijama.

Pošto je njegov otac radio za BMW, Paskal Tisen je već bio upoznat sa brendom od detinjstva. Danas su digitalni aspekti automobila i doživljaji koji se pomoću njih mogu kreirati ono što njega fascinira. Eksploatacija raznovrsnih alata digitalnih mogućnosti za stvaranje velikih poizvoda za kupce njegova je specijalnost. Pet godina, on i njegov tim su razvijali novi BMW bioskopski ekran za BMW serije 7.

bmw tehnologija budućnosti

Kako BMW razume ulogu vozača i suvozača u 2022. godini i koje specijalne elemente nudi enterijer BMW-a serije 7 kad se radi o doživljaju zabave iz nove perspektive?

Dr Paskal Tisen:  Centralna vrednost brenda BMW je  Freude  (zadovoljstvo, radost) i u prošlosti, slogan „Čisto zadovoljstvo u vožnji“, što su potvrdili vozači. To je bila i uvek će biti naša misija. Međutim, u skorijim godinama, ova poruka je proširena.  Freude  nije samo kada ja vozim automobil do njegovih granica, kada glatko vozim kricinama, ili kada ubrzavam;  Freude  je ujedno ono što doživljavam u automobilu sa svojim suvozačima. Naš cilj je da  Freude  učinimo doživljajem za svakoga u automobilu.

Sebastijan Sajpel: Sa tim na umu, stvorili smo svojevrsni doživljaj dnevne sobe na točkovima u BMW-u serije 7 – a tu veoma posebnu ulogu ima BMW bioskopski ekran na zadnjoj klupi. Sa 31,3 inča, to je najveći ekran u bilo kom vozilu iz serijske proizvodnje.

Da li je moguće da bi vozač koji je nekada pamtio uzbudljive krivine na putu, ubuduće mogao da pamti film ili seriju koju je gledao u svom BMW-u?

Sebastijan Sajpel:  Uzbudljive i zabavne vožnje će se i u budućnosti pamtiti, ali gledanje filmova na zadnjem sedištu ponudiće potpuno nove uspomene koje će povezivati kupca s njegovim BMW-om. U našoj digitalnoj strategiji, mi govorimo o novim „Trenucima radosti.“

BMW bioskopski ekran je panoramski, dijagonale 31,3 inča sa odnosom 32:9 u zadnjem delu BMW-a serije 7. Rezolucija 8K može se koristiti za strimovanje filmova ili serija preko servisa Amazon Fire TV i ličnog eSIM-a sa konektivnošću 5G. Za oflajn sadržaj je na raspolaganju memorija od 128 GB. Teatarski mod kontroliše spuštanje BMW Teatarskog ekrana, vizuelno zaklanja enterijer od spoljnog sveta i prilagođava osvetljenje u enterijeru. BMW Teatarski ekran dostupan je za sve modele BMW-a serije 7 kao deo posebnog doživljaja zabave na zadnjem sedištu.

bmw tehnologija budućnosti
bmw tehnologija budućnosti

Kao stručnjak za tehnologiju automobila i zabavu, sigurno ste se susreli sa potpuno novim izazovima.

Sebastijan Sajpel:  U proteklih nekoliko godina, došlo je do udaljavanja od pojedinih uređaja i medija prema sadržaju koji je uvek dostupan svuda kroz striming i aplikacije iz klauda. Upotreba servisa mora da funkcioniše besprekorno. Ako sedim u svojoj dnevnoj sobi i strimujem seriju, očekujem da budem u stanju da koristim taj servis i tu kako bih mogao nastaviti da gledam svoju seriju. BMW Teatarski ekran ispunjava ova očekivanja. Vozlo je sada deo digitalne sfere – deo digitalne prirode naših kupaca.

Dr Paskal Tisen: Kupac takođe ne želi da ima nekakav specijalni tehnički izazov specifičan za BMW; umesto toga, oni žele da ono što doživljavaju na kauču u dnevnoj sobi radi i u automobilu. A mi želimo da stvorimo najbolji mogući doživljaj u tom smislu. Aplikacije u automobilu, naročito u pogledu zabave za vozača, nekima može zvučati malo futuristički. Ali vidimo da se to već danas koristi – na primer, kada prave pauzu da napune bateriju automobila. U svetu automatizovane vožnje, biće i više ovakvih situacija.

Dr Paskal Tisen: Svako ima taj trenutak kada izađe iz automobila s osmehom na licu zato što je doživeo nešto specijalno. A to je slučaj i sa BMW bioskopskim ekranom. Kada posmatram nekoga ko prvi put vidi kako ogroman ekran klizi dole i ne samo što čuje zvučnike već ih i oseća, vidim nasmejano lice. Imam dva sina, od sedam i deset godina, i kada sam dovezao kući probno vozilo, najednom ih više nije bilo briga kuda idemo. Sedeli su pozadi i to je za njih bilo baš posebno iskustvo. Došlo je dotle da smo planirali gledanje filma kod kuće, a oni su odlučili da preselimo to u auto zato što je tamo zabavnije. Mislim da ne škodi da s vremena na vreme gledamo na automobil kroz oči deteta.
bmw tehnologija budućnosti
bmw tehnologija budućnosti

Na svu sreću, deca nemaju pojma koliko je kompleksno razviti takav sistem kako bi on bio spreman za serijsku proizvodnju.

Sebastijan Sajpel:  Proces je veoma komplikovan, to je tačno. Naposletku, ne radi se tu samo o tehnologiji, već i o filozofiji koja stoji iza nje.

Dr Paskal Tisen: Osim doživljaja vožnje, želeli smo da dovedemo zadnji deo BMW-a serije 7 do potpuno novog nivoa. Često imate sliku u glavi o tome da zadnja sedišta u automobilima poput ovih služe samo za produktivnost poslovnih ljudi. Ali zabava i prilika da se zavalite u naslon i opustite igraju jednako veliku ulogu za kupce. Članovi porodice i posebno deca često se voze pozadi. To znači da moramo imati na umu za koga tačno razvijamo ovaj proizvod. Želeli smo bioskopsku atmosferu. Ogroman ekran nije dovoljan sam po sebi za to. Sedišta, prigušenje osvetljenja u kabini, i 4D zvuk utiču na osećanja iz više dimenzija.

bmw tehnologija budućnosti

Takođe ne bi trebalo da zaboravimo da su automobili kompleksni proizvodi na kojima se radi mnogo godina i decenija i da mnoge komponente imaju veoma specifične oblike zato što moraju da kombinuju brojne osobine i zahteve. Za BMW serije 7, izazov je bio u ponovnom razvoju automobila oko BMW bioskopskog ekrana, da tako kažemo. Ovo utiče na stvari poput klima uređaja, na primer, pošto veliki ekran menja protok vazduha kroz vozilo. Onda saobraćaj oko automobila mora da bude zaklonjen – iz razloga privatnosti, ali isto tako i da drugim korisnicima puta ne bi bila skrenuta pažnja. Suvozači u automobilu takođe ne bi trebalo da budu u bilo kojoj situaciji ugroženi tim ekranom. Da bi se garantovala pasivna bezbednost, svi mehanizmi potrebni da ekran klizi napolje i unutra veoma su ojačani kako se ne bi lomili u slučaju prevrtanja automobila. Takođe se koristi bezbednosno staklo.

U prošlosti, ova vrsta tehnologije mogla se videti u konceptualnim automobilima ili možda u riijaliti televizijskim emisijama, a najednom smo sada došli do toga da ona postane deo serijske proizvodnje.

Sebastijan Sajpel:  Ogroman izazov je ispunjenje internih zahteva kvaliteta BMW-a, ne samo u pogledu bezbednosti, već i u smislu stvaranja inspirativnog doživljaja za naše kupce. BMW Teatarski ekran mora da izdrži i -40 stepeni Celzijusa u Švedskoj i +50 stepeni Celzijusa u Dubaiju. Stoga smo uspostavili USP među konkurencijom i nastavićemo da ubuduće marljivo radimo na oblikovanju digitalnog doživljaja u enterijeru.

Dr Paskal Tisen: Lepa je cela ta priča sa velikim ekranom, ali ako nemamo sadržaj dostupan za njega, ni najbolji hardver - neće vas nikuda odvesti. To znači da smo uložili mnogo vremena i razgovarali sa mnogo kompanija kako bismo doneli najbolji mogući sadržaj za kupca u automobil i dali mu isti onaj poznati osećaj kao kod kuće, bez potrebe za novim logovanjem ili prolazak kroz komplikovani postupak registracije. Zbog toga smo se udružili sa Amazonom, kako bismo pružili manje-više sve opcije zabave – ali ovo nije tako jednostavno ili trivijalno kao što biste mogli da pomislite. Naravno, mogli biste reći da je sve tu, samo što to treba da integrišete u automobilu – ali razvoj softvera bio je baš izazovan.

bmw tehnologija budućnosti
bmw tehnologija budućnosti

Svet zabavne elektronike sa njegovim mehanizmima i standardima mora se uvesti u kontekst vozila koji ima sasvim drugačiju primenu. Kod kuće, imate neprekidno snabdevanje elektricitetom, ali ne morate nužno to imati i u automobilu, jer bi vam baterija bila ispražnjena posle nedelju dana. To znači da najednom relevantni postaju mehanizmi za štednju energije, a to opet znači da su potrebni drugačiji okidači i signali. Isto tako u svojoj dnevnoj sobi imate stabilnu internet vezu. U automobilu, međutim, povremeno vozite kroz zabačene krajeve sa nestalnim mrežnim pokrivanjem. Sadržaju je potreban bafer što češće, ili čak da bude dostupan bez interneta.

Da li imate osećaj za to šta će biti kratkoročni, a šta dugoročni digitalni trendovi?

Dr Paskal Tisen: Uvek pažljivo držimo na oku buduće tehnologije i trendove, naravno. Zbog toga smo takođe pridali veliku važnost stvaranju nečeg sasvim otpornog na budućnost pomoću naše platforme i hardvera sa visokom rezolucijom od 8K. Na primer, kad smo krenuli sa razvojem, Dizni+ nije još ni postojao. Svesno smo odabrali nespecifični put za BMW i započeli partnerstvo s Amazonom. A pošto smo već to uradili, prirodno je da ćemo uz taj ekosistem da radimo na daljem razvoju sa jednom od najvećih tehnoloških kompanija na svetu i biti u stanju da ponudimo maksimalnu raznovrsnost.

Automobilska industrija sada prolazi kroz veoma uzbudljiv period, naročito u pogledu digitalizacije. Da li vam se ponekad čini da doprinosite stvaranju nečeg zaista velikog? Ne samo za BMW, već i za celu industriju?

Sebastijan Sajpel:  Digitalizacija napreduje neverovatno brzo i na nama je da reagujemo na tu brzinu. Uradili smo domaći zadatak i planirali veoma dugoročno. Konstantno ćemo poboljšavati softver i kupac neće morati da dovozi automobil zbog toga – ažuriraće ga daljinski. Nastavićemo da budemo budni i nećemo spavati na lovorikama, kako bismo obezbedili mogućnost da načinimo sledeći korak, i onaj posle njega.

Dr. Paskal Tisen: Automobilska industrija nije uvek na vrhu digitalizacije usled strogih bezbednosnih zahteva i različitih oblasti primene koje smo već pominjali. Ali automobili su važan deo privatnog života, mobilnosti i izražavanja mnogih ljudi. Zahvaljujući zabavi i drugim servisima, sada imamo priliku da Freude povezano sa BMW-om uvedemo u novo, digitalno doba.

bmw tehnologija budućnosti