NAJNOVIJA GENERACIJA BMW SERIJE 8.
Revolucionarni stil, tehničko savršenstvo i jedinstveni luksuz su obeležja BMW Serije 8. Izvanredna kombinacija estetike i dinamičan dizajn sa izuzetnom preciznošću, neuporedivom udobnošću i impresivnim performansama. Budite inspirisani!
BMW SERIJE 8 - PREGLED.
Krajem 80-ih, naslednik BMW Serije 8 (E24) iznenadio je stručnjake. Sada se kupe zove BMW Serija 8. Značajno je veći, ima potpuno novi oblik karoserije i može se pohvaliti najnovijom tehnologijom. BMW Serija 8 kupe kombinuje tehnički napredak sa maksimalnom dinamikom vožnje i performansama, sa ekskluzivnošću luksuznog automobila visoke klase.
Skoro 20 godina kasnije, sadašnja generacija se zasniva na istom principu. Potpuno revidirani dizajn sa revolucionarnim stilom ispunjava najnoviju evoluciju u inženjeringu – uključujući najsnažniji motor ikada u bilo kom BMW-om serijskom vozilu. Ova precizna, neprevaziđena dinamika se može videti u pogonu, kontroli i performansama. Estetika, udobnost i snaga su u potpunosti demonstrirani u tri oblika karoserije – Coupé, Kabriolet and Gran Coupé.
5 KARAKTERISTIKA BMW SERIJE 8.
- Beskompromisna dinamika vožnje
- Dizajn koji kombinuje stil i savršenstvo
- Ekskluzivni materijali, izuzetne boje karoserije: Svaka BMW Serije 8 je jedinstvena
- Upečatljiva izdanja vozila: BMW Serije 8 Coupé, Serije 8 Cabrio ili Serije 8 Gran Coupé
- Luksuz napretka: Uvek na čelu kada su u pitanju sistemi bezbednosti i podrške
ISTORIJAT BMW SERIJE 8.
Otkrijte istoriju modela BMW Serije 8 i upoznajte se sa najnovijim kupeima – zajedno sa poreklom ovih elegantnih, moćnih luksuznih sportskih automobila.
PRVA GENERACIJA BMW SERIJE 8.
(E31)
Na svom predstavljanju na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Nemačkoj 1989. godine, efektivni naslednik BMW Serije 6 (E24) je toliko dobro prihvaćen da je 5.000 pretporučeno pre nego što je prvi BMW 850i uopšte isporučen. Karoseriju u obliku klina sa dugačkom haubom i strmim zadnjim delom dizajnirao je Klaus Kapitza. Njegov ravan prednji deo podseća na BMW M1. Tečne, izuzetno elegantne linije obećavaju performanse koje lako postiže V12-cilindrični motor sa zapreminom od pet litara i snagom od 220 kW (300 KS).
Njegove brojne tehničke inovacije čine ovaj automobil najmodernijim vozilom koje je BMW napravio krajem 80-ih. Ažuriranja uključuju opcionu samoupravljajuću zadnju osovinu i nove sisteme pomoći, kao što su DSC sistem stabilnosti, servo upravljač sa promenljivom brzinom i elektronska kontrola amortizera (EDC) koji su dostupni na BMW-u 850i. Serija 8 je prvi BMW koji ima Cd vrednost manju od 0,3 i multipleks sistem za umrežavanje različitih kontrolnih sistema.
Naime, 1992. godine je lansirana još snažnija verzija – 850Csi – koja proizvodi 380 kW (280 KS) snage sa 5,6 litara zapremine. Godinu dana kasnije, 4,0 litarski 8-cilindrični motor sa izlaznom snagom od 210 kW (286 KS) upotpunjuje asortiman motora. Druga verzija 12-cilindrične jedinice, BMW 850Ci, bila je dostupna 1994. godine i proizvodi 240 kW (326 KS) sa zapreminom od 5,4 litara. BMW 840 je takođe bio dostupan u Ci verziji 1995. godine. BMW serija 8 kombinuje najbolje iz oblasti tehnologije, aerodinamike i dizajna. Avangardna elegancija i ekskluzivni luksuz sjedinjuju se sa izvanrednim performansama – karakteristike koje oživljava BMW Serija 8 iz 2018. godine (G14, G15, G16). Do kraja proizvodnje 1999. godine, više od 30.000 jedinica luksuznog kupea sišlo je sa proizvodne trake.
Period proizvodnje: 1989–1999
Motori: 4,0–5,6 litara (160–280 kW, 218–380 hs), 8 i 12 cilindara
Dužina/širina/visina: 4.780 mm/1.885 mm/1.340 mm.
DRUGA GENERACIJA BMW SERIJE 8.
(G15)
Naslednik BMW Serije 6 (F13) je idealna kombinacija najvišeg kvaliteta i maksimalnih performansi. Jedinstveni dizajn odiše ambicijom luksuznog sportskog kupea na prvi pogled. Ravni farovi sa opcionim laserskim osvetljenjem naglašavaju ravnu, nisko ležeću siluetu i predstavljaju novu estetsku formu. Jasno iscrtane linije, mišićava ramena i ravna linija krova kombinuju karakter sportskog automobila sa težnjom BMW-a u segmentu luksuzne klase.
Unutrašnjost oduševljava svojim progresivnim stilom, u kome je sve usmereno u jednom pravcu: napred. Luksuzni materijali u enterijeru, kao što su unutrašnji ukrasni elementi od visokokvalitetnog drveta i individualni BMW kožni elementi, ispunjavaju obećanje izvanrednog osećaja. Pored toga, velika ponuda jedinstvenih boja karoserije znači da možete savršeno da izrazite vaše individualne preferencije.
Digitalna kabina sportskog automobila obezbeđuje pouzdanu kontrolu nad snagom vozila - BMW Serija 8 uvek pruža inovativne tehnologije kao što su najnoviji sistemi bezbednosti i pomoći.
Beskompromisna vozna dinamika preuzeta je direktno iz moto sporta, kao i xDrive sistem pogona na sva četiri točka, M sportski diferencijal i elektromehanička stabilizacija protiv prevrtanja. Zajedno sa karakterističnim visoko efikasnim i moćnim pogonskim sistemima, BMW Serija 8 Coupé isporučuje maksimalnu snagu – do 460 kW (625 KS) kod modela M8 Competition Coupé – s 8-cilindričnim motorom sa dvostrukim turbopunjačem. Istovremeno, to je najsnažniji motor bilo kog BMW-ovog serijskog vozila.
Period proizvodnje: 2018–
Motori: 3,0-4,4 litara (245-460 kW, 333-625 hs), 6 i 8 cilindara
Dužina/širina/visina: 4.843–4.867 mm/1.902–1.907 mm/1.339–1.362 mm
(G14)
Dostupan od 2019. godine, BMW Serije 8 Cabrio nudi jedinstveno iskustvo otvorenog prostora. Krov od tkanine se preklapa kao kupe i treba mu manje od 15 sekundi da se otvori, dok deflektor vetra obezbeđuje neometano zadovoljstvo u vožnji. Zahvaljujući svojim trkačkim genima, BMW M8 Competition Kabriolet ubrzava od starta do 100 km/h za samo 3,3 sekunde.
Precizno podešena šasija sa aktivnom samoupravljačkom zadnjom osovinom olakšava dinamičko skretanje. Samopouzdani dizajn vozila govori sam za sebe, obećavajući zadivljujući, senzualni sportski duh svojom elegantnom siluetom i moćnim repom.
Unutrašnjost je savršena simbioza luksuza i performansi, napravljena od izuzetnih materijala kao što je opciona presvlaka od kože „Merino“ sa kontrastnim prošivanjem. Još jedan vrhunac je opciona aplikacija za staklo „Crafted Clarity“. Njeni ručno izrađeni stakleni elementi na biraču menjača, iDrive kontroleru i start/stop dugmetu unapređuju izgled i osećaj u enterijeru.
BMW Serije 8 Kabriolet je uvek neuporedivo, ekskluzivno iskustvo. Dolazi ili kao BMW M8 Competition Kabriolet sa M TvinPover Turbo 8-cilindričnim motorom ili kao opcija sa 6-cilindričnim motorom.
Period proizvodnje: 2019–
Motori: 3,0-4,4 litara (245-460 kW, 333-625 hs), 6 i 8 cilindara
Dužina/širina/visina: 4.843–4.867 mm/1.902–1.907 mm/1.339-1.353 mm
(G16)
Takođe dostupan od 2019. godine, BMW Serije 8 Gran Coupé sa četvoro vrata kombinuje ekstravagantni luksuz i senzacionalne vozne performanse BMW Serije 8 kupea sa impresivnom količinom prostora. Dugo međuosovinsko rastojanje i blago podignuta linija krova obezbeđuju puno mesta za glavu i noge. Panoramski stakleni krov omogućava puno svetlosti i, ako je potrebno, svež vazduh u enterijeru, pri čemu ima funkciju klizanja i podizanja. Štaviše, stvara nesmetan pogled od prednjeg ka zadnjem prozoru.
Unutrašnjost karakteristična po prvoklasnoj završnoj obradi i visokokvalitetnoj koži – koja se može ručno šiti na zahtev – oduševljava čula. Unutrašnjost se može prilagoditi do najsitnijih detalja, kao što je BMW Live Cockpit Professional, koji ima ekran za instrumente visoke rezolucije, kontrolni ekran na centralnoj konzoli i BMW Head-Up displej. Njima se može upravljati dodirom ili preko iDrive kontrolera, kao i pokretima ili glasovnim komandama.
Spolja, luksuzni sportski kupe revolucioniše stil u svojoj klasi sa sportskim prednjim delom, tečnom siluetom i upečatljivim repom. Elegantni bočni delovi se mogu pohvaliti izvanrednom bojom karoserije, koju odlikuje poseban sjaj i efekat svetlucanja.
Snažni turbo benzinski motori sa dvostrukom snagom i common-rail dizel motor sa dvostrukim turbo punjenjem obezbeđuju modelu BMW Serija 8 Gran Coupé jedinstvenu agilnost i dinamiku vožnje koja ga stavlja na čelo svoje klase. Navedena vozila su naglašena niskim centrom gravitacije i visokom krutošću tela.
BMW Serije 8 Gran Coupé garantuje vrhunsku vožnju u gradu, na autoputu i krivudavim seoskim putevima. Ovo vozilo je idealan partner za kratka, kao i duga putovanja.
Period proizvodnje: 2019–
Motori: 3,0-4,4 litara (245-460 kW, 333-625 hs), 6 i 8 cilindara
Dužina/širina/visina: 5.074-5.098 mm/1.932-1.948 mm/1.401-1.420mm