BMW SERIJE 5

medium

noicon

LUKSUZ I ELEGANCIJA.

central-left

BMW Sedan BMW i5 Sedan G60

Pogledajte dostupne automobile

money-btn money-btn-flex

Saznajte više o BMW-u i5

ghost-img-btn ghost-img-flex-btn

other

Configure

other

Request for Offer

AKTUELNA BMW SERIJA 5.

BMW Serije 5 je oličenje dinamičnih i sportskih karakteristika vožnje. Kao poslovna limuzina, SUV ili Touring. Elegancija spolja. Luksuz unutra. Ova serija je opremljena najsavremenijom tehnologijom koja obezbeđuje sigurnost i udobnost. Sa precizno podešenim ogibljenjem i snažnim motorima.

text-with-image, left

BMW i5 M60 xDrive Sedan.

Cena od:  108.990€

BMW i5 M60 xDrive Sedan
Saznajte više

BMW i5 Sedan

BMW i5 Sedan.

Cena od:  79.990€

Konfigurišite

Saznajte više

BMW X5 M

BMW X5 M modeli.

Cena od:  126.900 €

Konfiguracije i cena

Saznajte više

Serije 5 Sedan - M verzije

BMW Serije 5 Sedan - M verzije

Saznajte više

BMW X5

BMW Serije 5 Sedan.

BMW Serije 5 Sedan.

Cena od:  55.950€

Konfigurišite

Saznajte više

BMW Serije 5 Plug-in hibrid.

BMW Serije 5 Plug-in hibrid.

Cena od:  72.390 €

Saznajte više

DODATNE TEME.

PREGLED BMW SERIJE 5.

BMW Serije 5 nastavlja koncept „nove klase“. Kombinuje tehnološke inovacije, snažne motore i karakteristike udobnosti iz luksuzne klase.

Već pola veka, kultni elementi kao što su dupla prednja rešetka i „Hofmajster uvijanje“ na C stubu su bili njegov zaštitni znak. Pored toga, BMW Serije 5 je prvo vozilo koje je uvelo poznati sistem imenovanja serije modela. Prva cifra označava seriju modela. Druge dve cifre daju informacije o motorizaciji. Od BMW-a Serije 5 nadalje, sve buduće serije modela su imenovane prema ovom sistemu.

BMW Serije 5 je pionir svoje klase od samog početka i predstavlja vrhunac poslovnih limuzina širom sveta. Saznajte više o pola veka BMW-a Serije 5.

text-with-image, left

PRVA GENERACIJA BMW-a SERIJE 5.

(BMW E12)

BMW lansira limuzinu za višu srednju klasu 1972. godine. Njegov tvorac je bio dizajnerska legenda Paul Bracq. Ovo je prvo vozilo iz BMW Serije 5. Ovo vozilo je već ispoljavalo sve karakteristične osobine koje će ga takođe odlikovati u budućnosti. Među njima su upadljiva rešetka hladnjaka sa duplim farovima, produžena silueta i pogon na zadnje točkove tipičan za BMW. Vešanje spaja atletizam, sigurnost i udobnost. U kabini je fokus na striktnoj funkcionalnosti. Njegova unutrašnjost impresionira visokokvalitetnim materijalima i nizom praktičnih funkcija.

Sledeće godine je ponuđena snažnija verzija motora. Pre svega, BMW 525 sa 107 kW (145 ks), a zatim BMW 528 sa motorom od 121 kW (165 ks).

Od 1977. godine pa nadalje, poklopac motora se podiže u svim vozilima. Zadnja svetla postaju veća. Modeli sa 6 cilindara, BMW 525 i 528, dobijaju dvostruke karburatore. I više snage kao rezultat toga. Sa skoro 700.000 proizvedenih modela, proizvodnja se nastavlja do pojave naslednika.

Period proizvodnje: 1972 – 1981.
Motori: 1,8 – 3,5 litara (66 – 160 kW, 90 – 218 ks), 4 i 6 cilindara
Dužina/širina/visina: 4,620 mm/1,690 mm/1,425 mm

BMW 520 (E12) tročetvrtinski prednji prikaz parkiranog vozila
text-with-image, right

DRUGA GENERACIJA BMW-a SERIJE 5.

(BMW E28)

Tehnički napredak se nastavlja. Pored toga, dizajn postaje usredsređeniji, sa detaljima kao što je aerodinamički podignut zadnji deo. Tipičan prednji deo sa duplim farovima u okviru rešetke hladnjaka je zadržan. Unutra su tehničke inovacije, kao što su ABS, vazdušni jastuci, elektronska kontrola motora, katalizatori izduvnih gasova i računar u vozilu, bile dostupne kao opcije. Skoro svi motori sada imaju višestruko ubrizgavanje.

Prvi model BMW Serije 5 opremljen je dizel motorom 1983. godine. Model BMW 524td je proizvodio 85 kW (115 KS) i predstavljao je najbržu dizel limuzinu na svetu u to vreme.

Pored toga, 1985. godine je predstavljen i prvi BMW M5, zajedno sa modelom BMW M535i. On postavlja temelje za niz sportskih limuzina. Ovi modeli dokazuju da izuzetne vozne karakteristike nisu isključivi domen egzotičnih sportskih automobila. BMW M5 se proizvodi u potpunosti ručno. On deli 3,5-litarski redni 6-cilindarski motor sa BMW-om M635CSi i isporučuje impresivnih 210 kW (286 KS). Uprkos ovoj snazi, njegov izgled ostaje skroman i elegantan.

Čak i davne 1974. godine, BMW M GmbH isporučuje M verzije BMW-a E12 u ograničenim količinama. Vrhunac je BMW M535i. Sa svojim prepoznatljivim prednjim spojlerom i 6-cilindričnim motorom od 160 kW (218 KS), postavlja standarde – i optički i sportski. Do kraja 1987. godine, više od 722.000 vozila iz BMW-a Serije 5 sišlo je sa proizvodne trake.

Period proizvodnje: 1981 – 1987.
Motori: 1.8 – 3.5 litara (66 – 210 kW, 90 – 286 ks), 4 i 6 cilindara
Dužina/širina/visina: 4.620 mm/1.700 mm/1.415 mm

BMW Serije 5 (E28) tročetvrtinski prednji prikaz parkiranog vozila
text-with-image, left

TREĆA GENERACIJA BMW-a SERIJE 5.

(BMW E34)

Ovaj BMW Serije 5 se pojavljuje 1988. godine. Značajno je bio veći i širi od svog prethodnika. Ipak, pored toga, aerodinamičniji je. Kao rezultat, svi BMW Serije 5 vozila sa ​​motorima sa unutrašnjim sagorevanjem ubrzavaju preko 200 km/h. Zahvaljujući dugom međuosovinskom rastojanju, vozilo je sportsko i dinamično. Još jedan doprinos dolazi iz skoro optimalne raspodele težine od 50:50 između prednje i zadnje osovine. Počevši od 4-cilindričnog BMW-a 518i do moćnog BMW-a M5 sa 232 kW (315 KS), koji je već bio dostupan u godini plasiranje na tržište.

Pažnju privlači BMW Serije 5 Touring, koji je bio u ponudi od 1991. godine. Po prvi put, BMW je predstavio karavan u višoj srednjoj klasi. Posebna karakteristika ovog vozila je zadnje staklo. Naime, zadnje staklo se može se otvoriti nezavisno od vrata prtljažnika. Iste godine, vrata dobijaju pojačanu zaštitu od bočnih udara za povećanu sigurnost.

BMW 525iX izlazi na tržište 1992. godine. To je prvi BMW Serije 5 sa ​​pogonom na sva četiri točka. Istovremeno, V8 motori su počeli da se ugrađuju u modele BMW Serije 5. Motori u modelima BMW 530i i BMW 540i rade posebno tiho i snažno. BMW M5 je zadržao svoj redni 6-cilindarski motor. Međutim, njegova zapremina je podignuta na 3,8 litara. Ovo je takođe povećalo snagu na 250 kW (340 KS). Pored toga, BMW M5 je postao dostupan i kao Touring model. Proizvodnja limuzina je prekinuta 1995. godine. BMW Serije 5 Touring je ostao dostupan do 1996. godine. Ukupno je isporučeno 1,3 miliona vozila ovog modela.

Period proizvodnje: 1988 – 1996.
Motori: 1,8 – 4,0 litara (83 – 250 kW, 113 – 340 ks), 4, 6 i 8 cilindara
Dužina/širina/visina: 4,720 mm/1,751 mm/1,412 – 1,421 mm

BMW M5 Sedan (E34) tročetvrtinski prednji prikaz parkiranog vozila

ČETVRTA GENERACIJA BMW-a SERIJE 5.

(BMW E39)

Nova generacija BMW-a Serije 5 je bila veća je od svog prethodnika. Ipak, zahvaljujući povećanom korišćenju laganog aluminijuma u ​​šasiji, težina je ipak ostala skoro ista. Kao rezultat, vozilo je dobilo na agilnosti, stabilnosti i preciznosti vožnje. Štaviše, BMW Serije 5 koji je bio dostupan od 1995. godine je imao izuzetnu zaštitu od rđe jer je veliki deo karoserije bio toplo pocinkovan. Aerodinamika je takođe bila impresivna. Ova BMW Serije 5 je imao najbolji koeficijent otpora u svojoj klasi. Deset opcionih vazdušnih jastuka su ga dodatno činili izuzetno bezbednim.

Novi BMW Serije 5 Touring je takođe postao dostupan od 1997. godine. Pored toga, 1998. godine je ovo vozilo sa dizel motorom po prvi put postavilo nove standarde širom sveta u pogledu performansi i efikasnosti sa rednim 6-cilindarskim common-rail agregatom. Moderni motori su inspirisali svojim impresivnim performansama i karakteristikama glatkog rada. Počevši od 4-cilindarskog dizela do snažnog V8 cilindričnog motora sa 294 kW (400 KS) u modelu BMW M5.

Unapređenjem modela BMW-a Serije 5 iz 2000. godine su dodata kultna svetla za vožnju u obliku prstena oko farova. Svetla za maglu su takođe postala okrugla umesto ugaona kao nekada. Sa više od 1,48 miliona isporučenih vozila – uključujući 266.000 Touring modela – BMW Serije 5 je postavio novi prodajni rekord do kraja svoje proizvodnje 2004. godine.

Period proizvodnje: 1995 – 2004.
Motori: 2,0 – 5,0 litara (85 – 294 kW, 115 – 400 ks), 4, 6 i 8 cilindara
Dužina/širina/visina: 4,775 – 4,805 mm/1,800 mm/1,435 – 1,445 mm

BMW Serije 5 Sedan (E39) tročetvrtinski bočni prikaz parkiranog vozila na krovu garaže za parkiranje
text-with-image, left

PETA GENERACIJA BMW-a SERIJE 5.

(BMW E60, E61)

Chris Bangle je odgovoran za karakteristične oblike BMW-a Serije 5 Sedan dostupnog od 2003. godine. Naizmenične konkavne i konveksne ravni su stvorile jedinstvenu interakciju svetlosti i senke. Koncept rada je usvojen od BMW limuzina luksuzne klase. Vozač je upravljao BMW-om Serije 5 pomoću iDrive-a, dok Head-Up displej je projektovao najvažnije detalje relevantne za vozače direktno u njihovo vidno polje na vetrobranu. Novi BMW Serije 5 Sedan je bio veći i prostraniji od svojih prethodnika. Međutim, zahvaljujući laganoj konstrukciji sa aluminijumskim prednjim delom, on je zapravo bio do 75 kg lakši. Prilagodljiva svetla za skretanje i stop svetla su bili dostupni na zahtev. Pored toga, BMW Serije 5 je bio opremljen funkcijom aktivnog smanjenja prevrtanja Dinamic Drive i aktivnim tempomatom (ACC). Redni 6-cilindarski motori su impresionirali i kao dizelaši sa common rail tehnologijom i u benzinskim verzijama sa Bi-VANOS-om.

Od 2004. godine, vozilo je takođe bilo dostupno u opciji modela Touring. Godinu dana kasnije, BMW M5 se prodavao i u opciji limuzine i Touring-a. Njegov moćni 5-litarski V10 motor sa 373 kW (507 KS) ga je činio jednim od najbržih karavana na svetu.

2007. godine ova serija prolazi kroz opreznu modernizaciju. Ove promene su uticale na svetla, branike i remontovani iDrive sistem.

Period proizvodnje: 2003. – 2010.
Motori: 2,0 – 5,0 litara (120 – 373 kW, 163 – 507 ks), 4, 6, 8 i 10 cilindara
Dužina/širina/visina: 4,841 – 4,855 mm/1,846 mm/1,468 – 1,512 mm

BMW Serije 5 Sedan E60 tročetvrtinski prednji prikaz vozila tokom vožnje
text-with-image, right

BMW SERIJE 5 GRAN TURISMO.

(BMW F07)

Paralelno sa razvojem BMW-a Serije 5, BMW je stvarao potpuno novi segment vozila. BMW Serije 5 Gran Turismo je bio elegantan kao limuzina. Fleksibilan kao vozilo za sportske aktivnosti. I sportskih karakteristika kao klasični Gran Turismo. Kombinovao je eleganciju, izdašan i prostran nivo udobnosti i dinamiku vožnje tipične za BMW.

Linija krova nalik kupeu, prošireni bočni pogled i prepoznatljiva BMW maska sa rešetkama su stvarali harmoničan efekat. Zadnja svetla u obliku slova L i horizontalne linije su odavale utisak širine na zadnjem kraju vozila.

Dinamička kontrola vožnje sa 8-stepenim automatskim menjačem koji je bio standardno ugrađivan je činio BMW Seriju 5 Gran Turismo posebno dinamičnim i efikasnim. Tehničke inovacije, kao što su prednja osovina sa dvostrukim poprečnim zglobovima, integralna V zadnja osovina i opciono Integralno aktivno upravljanje, poboljšavale su držanje puta i skretanje u krivinama tokom vožnje. Unutrašnjost je bila prostrana i raznovrsna u nizu namena koje su bile u ponudi. Povišen položaj sedenja i veliki prozori su pružale vozaču jasniji pogled. Visokokvalitetni materijali su imali svoj doprinos luksuznoj atmosferi. BMW iDrive je pružao vozačima lak i intuitivan način upravljanja preko sistema za podršku, kao što su upozorenje o promeni trake, BMW noćni vid (Night Vision) i pomoćnik za duga svetla. A trajno instalirana internet veza je povezivala vozilo sa uslugama BMW Online i BMW Teleservices.

Period proizvodnje: 2009. – 2017.
Motori: 2,0 – 4,4 litara (135 – 330 kW, 184 – 450 ks), 4, 6 i 8 cilindara
Dužina/širina/visina: 4,998 mm/1,901 mm/1,559 mm

BMW Serije 5 Gran Turismo (F07) tročetvrtinski prednji prikaz vozila tokom vožnje
text-with-image, left

PETA GENERACIJA BMW-a SERIJE 5.

(BMW F10, F11)

Tokom 2010. godine, nova generacija BMW-a Serije 5 je prvi put ugledala svetlost dana. Ukupna prodaja je prešla dva miliona. Razlozi za to su bili sportski i elegantni dizajn, tipično čisto zadovoljstvo tokom vožnje i veliki broj tehnoloških inovacija. Inteligentni BMW xDrive pogon na sva četiri točka je raspoređivao pogonsku snagu na točkove u skladu sa situacijom. V8 cilindar sa BMW TwinPover Turbo i 300 kW (407 KS) je bio dostupan kao najjači benzinski motor. Najsnažniji dizel je bio redni 6-cilindarski agregat snage 200 kW (300 KS). Vozilo je dostupno u opciji limuzine i Touring-a.

Od septembra 2010. godine, M paket je pružao dodatnu sportsku nadogradnju za enterijer i spoljašnjost. M sportsko oslanjanje, M aerodinamički paket i M felne od lakih legura su pretvorile ovu agilnu sportsku zvezdu u izuzetnog sportistu. Ekskluzivni naglasci u unutrašnjosti su bila sportska sedišta u M dizajnu, M kožni volan, M ručica menjača i M unutrašnje obloge.

Unapređenjem iz 2013. godine je izvršena revizija dizajna. Dodatne opcije motorizacije su proširile portfolio. Ksenon farovi i Bluetooth hands-free uređaji su postali standardna oprema. Od 2016. godine, BMW 530e je bio dostupan kao hibridna verzija. Sa svojim plug-in hibridnim pogonom, vozilo je moglo da se vozi bez lokalnih emisija. Dinamika vožnje, udobnost i efikasnost su ostale na istom visokom nivou.

Period proizvodnje: 2010. – 2017.
Motori: 2,0 – 4,4 litara (105 – 423 kW, 143 – 575 ks), 4, 6 i 8 cilindara
Dužina/širina/visina: 4,899 – 5,039 mm/1,860 mm/1,464 – 1,471 mm

BMW 518d Sedan (F10 LCI) tročetvrtinski bočni prikaz vozila tokom vožnje
text-with-image, right

SEDMA GENERACIJA BMW-a SERIJE 5.

(BMW G30, G31)

Tokom 2017. godine, BMW Serija 5 postavlja novi vrhunac u asortimanu sportskih poslovnih limuzina. I to čini optički, sa tipičnim BMW proporcijama, dugim međuosovinskim rastojanjem, produženim poklopcem motora i tečnom linijom krova. Čiste površine i precizno izvajane konture naglašavaju BMW prednju rešetku. Prednja rešetka je direktno povezana sa farovima i impresivno naglašava širinu vozila. Iste godine se pojavio i model Touring sa praktičnom zapreminom prtljažnika.

Dostupan je širok spektar modernih motora. Među njima je i efikasan hibridni pogon – naravno. Opciono prilagodljivo vešanje i integrisano aktivno upravljanje povećavaju dinamiku vožnje. Progresivni sistemi podrške vozaču garantuju sigurnost. Opciono dostupan Driving Assistant Professional pruža automatsku podršku za funkcije kao što je zadržavanje trake kako bi se obezbedila opuštenija vožnja.

Tokom 2020. godine, unapređenjem je redizajnira prednja rešetka. Prednja svetla sa opcionim laserskim svetlom postaju ravnija. Nove opcije u pogledu farbe su dodate asortimanu. U unutrašnjosti, nova komforna sedišta su dostupna na zahtev. Sistemi pomoći su prošireni tako da uključuju pomoćnika za hitne slučajeve prilikom vožnje u koloni (Emergency Corridor Assistant) i aktiviranje gradskog kočenja (City Braking Activation).

Period proizvodnje: 2017 – danas
Motori: 1,6 – 4,4 litara (135 – 390 kW, 184 – 530 ks), 4, 6 i 8 cilindara
Dužina/širina/visina: 4,936 – 4,972 mm/1,868 mm/1,483 – 1,498 mm

BMW 530e Sedan (G30) tročetvrtinski prednji prikaz vozila tokom vožnje
BMW i5 M60 xDrive Sedan G60

OSMA GENERACIJA BMW-a SERIJE 5.

(BMW G60, G61)

Sportski dizajn BMW-a Serije 5 je reinterpretiran sa osmom generacijom. Karakteristični elementi dizajna, kao što su tipične BMW srazmere, dugo međuosovinsko rastojanje, produžena hauba i tečna linija krova, sprovedeni su sa posebnom elegancijom. Ekskluzivni detalji, kao što su „Iconic Glow” osvetljena BMW prednja rešetka, panoramski stakleni krov velikodušnih proporcija i kristalna traka za interakciju, obezbeđuju novom BMW-u Serije 5 sopstvenu ličnost. Od 2024. godine, model je plasiran na tržište i kao Touring sa udobnim prostorom.

Širok opseg motorizacije je izuzetan: poslednja generacija BMW-a Serije 5 dostupna je sa klasičnim benzinskim ili dizel motorima. Pored toga, takođe je dostupna kao potpuno električni BMW i5, plug-in hibrid ili M automobil visokih performansi.

Bezbednost i udobnost su sastavni deo svake motorizacije. Sveobuhvatna pomoć i tehnologije povezivanja čine duga putovanja ugodnim, dok BMW Live Cockpit Professional nudi opširan pregled svih relevantnih informacija o vožnji.

Period proizvodnje: od 2023. godine
Motori: 2,0 litara (120 – 442 kW, 163 – 601 ks), 4 i 6 cilindara
Dužina/širina/visina: 5,060 mm/1,900 mm/1,505 – 1,515 mm
BMW Serija 5 Limuzina: Potrošnja goriva, kombinovana u skladu sa WLTP-om u l/100 km: 6,4-5,1; Emisija C02, kombinovana u skladu sa WLTP-om u g/km: 157-130
BMW i5 Sedan[1]: Potrošnja električne energije kombinovana prema WLTP-u u kWh/100 km: 20,6–15,9; Električni domet u km: 455-582

NAJČEŠĆE POSTAVLJENA PITANJA.

Koliko generacija BMW Serije 5 postoji?
BMW Serije 5 može da se osvrne na istoriju koja traje dobrih 50 godina. Kada se 1972. oglasio signal za početak njegove izgradnje, prvi model te vrste preuzeo je tzv. „Novu klasu“. Novi BMW Serije 5 je stoga osma generacija ove serije modela. Uzgred, prvi BMW Serije 5 Touring (karavan) izašao je na tržište 1991. godine. Touring će se stoga pojaviti u svom šestom izdanju 2023. godine.
false
Koji su izbori agregata za BMW Seriju 5 Sedan?
BMW Serije 5 Sedan je opciono dostupan kao potpuno električni model (i5 eDrive40 i i5 M60 xDrive), kao plug-in hibrid (530e i 550e xDrive), odnosno sa 4-cilindričnim TwinPower Turbo motorima, svaki sa opcijom na dizel ( 520d) ili benzin (520i). U zavisnosti od tržišta, modeli sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem dostupni su sa sDrive-om i/ili xDrive-om.
false
Koje opcije karoserije su dostupne za BMW Serije 5?
Novi BMW Serije 5 dostupan je kao sedan (limuzina) sa nočbekom i kao Touring (karavan). Ne postoje fastback verzije BMW-a Serije 5.
false
Koje su opcije u pogledu pogona dostupne za BMW Seriju 5?

BMW Serije 5 je dostupan kao potpuno električni model, kao elektrificirani plug-in hibrid, kao i sa dizel i benzinskim motorima. BMW Serije 5 standardno dolazi sa 8-stepenim Steptronic menjačem. Druga dostupna opcija uključuje 8-stepeni Steptronic Sport menjač.

false
Koliko prostora ima u prtljažniku BMW Serije 5?
Prtljažnik BMW-a Serije 5 Sedan ima zapreminu do 520 litara za prtljag. U modelima BMW Serije 5 Touring, BMW i5 Touring i BMW i5 M60 xDrive Touring ova cifra se zapravo povećava na 570–1700 litara.
false
Kako mogu da koristim ili iznajmim novi BMW Serije 5 kao službeni automobil?
U zavisnosti od veličine vašeg voznog parka (1–4, 5–49 ili više od 50 vozila), od nas ćete dobiti individualne i prilagođene kvote o tome kako možete da koristite BMW Seriju 5 kao službeni automobil.
false

Potrošnja i emisije CO2.