Naša alatka za upravljanje vašim odobrenjima za korišćenje kolačića je trenutno isključena. Iz tog razloga su određene funkcionalnosti koje zahtevaju vašu saglasnost za korišćenje kolačića potencijalno nedostupne.

BUDUĆNOST JE ELEKTRIČNA, DIGITALNA I CIRKULARNA.
Održivost je čvrsto ugrađena u korporativnu strategiju BMW Grupe. Istovremeno, BMW se oslanja na dugu tradiciju kada je reč o unapređenju održivog poslovanja. Cilj je jasan – sveobuhvatan pristup koji se oslanja na tri stuba duž celokupnog lanca vrednosti: ekološki, socijalni i ekonomski, uz snažan fokus na cirkularnu ekonomiju. Razvoj električnih vozila je ključan faktor u ovom konceptu – ali nije jedini: za BMW Grupu održivost obuhvata sve – od lanca snabdevanja, razvoja i proizvodnje, pa sve do kraja upotrebnog veka svakog vozila i procesa reciklaže.
NAŠE OBAVEZE.
- 01 BMW Grupa se obavezala da će se pridržavati Pariskog sporazuma o klimatskim promenama i pratećeg cilja od 1.5 stepeni Celzijusa prema Pariskom sporazumu o klimatskim promenama.
- 02 BMW Grupa je sve kratkoročne ciljeve smanjenja CO2-emisija validirala naučno (Inicijativa za naučno utemeljene ciljeve, SBTi) i, osim toga, čak odredila poseban cilj za smanjenje CO2-emisija za lanac snabdevanja, kao jedini proizvođač automobila (kao od februara 2023. godine).
- 03 Nadalje, BMW Grupa se obavezala da postigne cilj klimatske neutralnosti (SBTi "neto nula").
OTKRITE NAŠ HOLISTIČKI PRISTUP ODRŽIVOSTI I i5.
ODRŽIVOST JE STALNI DEO STRATEGIJE BMW GRUPE.
NAŠ SVEOBUHVATNI PRISTUP ZASNOVAN NA TRI STUBA.

Ekološki aspekti.
BMW Grupa je posvećena Pariskom klimatskom sporazumu i postizanju ugljenične neutralnosti najkasnije do 2050. godine. Ova posvećenost je sastavni deo našeg sveobuhvatnog 360° pristupa održivosti, koji je deo korporativne strategije.
Na putu ka neto nuli, postavili smo ambiciozne, naučno zasnovane ciljeve za smanjenje emisije CO₂. Do 2030. planiramo da smanjimo ukupan CO₂ otisak po vozilu za 40% tokom celokupnog životnog ciklusa (u odnosu na 2019).

Društveni aspekti.
BMW Grupa sebe vidi kao preduzeće i poslodavca koji neguje društvenu odgovornost prema svojim zaposlenima i društvu. Zbog toga pridaje veliku vrednost zdravlju, raznovrsnosti i mogućnostima razvoja za svoju radnu snagu. Kao globalni igrač, BMW Grupa je podjednako svesna svoje odgovornosti prema društvu.

Ekonomski aspekti.
BMW Grupa je svesna svog ekonomskog značaja i svoje korporativno upravljanje organizuje u skladu sa odgovornim načelima usmerenim ka povećanju vrednosti poslovanja na održivoj osnovi. Od ključnog značaja je poštovanje smernica, koje smatramo kamenom temeljcem za dugoročni uspeh i koje su čvrsto ugrađene u našu korporativnu kulturu Ovim pristupom želimo da izbegnemo finansijsku štetu i gubitak poverenja od samog početka. Shodno tome, naše rukovanje mogućim rizicima nikada ne gubi iz vida budućnost i posledice po našu kompaniju.
IZVEŠTAJ BMW GRUPE.
INTEGRISANI IZVEŠTAJ O TRENUTNOJ STATUS KVO SITUACIJI.

BMW Grupa smatra da njena odgovornost leži u održivosti, merljivosti i transparentnosti njenog izveštavanja.
- Od 2020. godine kombinujemo naš godišnji izveštaj sa našim izveštajem o održivosti u cilju izrade jednog integrisanog izveštaja.
- Naime, 2022. godine, BMW Grupi je dodeljena nagrada za građenje javnog poverenja zbog najboljeg izveštavanja o održivosti među kompanijama DAX 40.
- Ovaj kombinovani izveštaj nudi precizan pregled naših ciljeva u oblasti održivosti i takođe prikazuje ostvarene godišnje ciljeve.
BMW OCENE ODRŽIVOSTI.
BMW GRUPA U ORGANIZACIJAMA KAO ŠTO JE ECOVADIS.

BMW Grupa posmatra eksterne ocene kao veoma važan način pružanja objektivnih procena partnerima i kupcima. U principu, mi stoga uvek tražimo da se zahtevi za eksternim izjavama upućuju odeljenju za javno informisanje BMW Grupe i menadžerima ključnih klijenata BMW Grupe kako bi se stekla konačna slika o određenim temama ili pitanjima.
USLUGE.
BMW Grupa ima širok spektar instrumenata i usluga za podršku B2B klijentima u postizanju njihovih ciljeva održivosti u kontekstu organizacije svojih vozila na još efikasniji i održiviji način. Alat sa podacima o voznom parku je primer: Ovaj alat nudi veliki broj usluga i pruža različite podatke o vozilima vlasnicima BMW-ovog ili MINI-ovog voznog parka. Podaci o voznom parku se nude u pet modula i pokrivaju više od deset relevantnih slučajeva primene za upravljanje voznim parkom. Oni se kreću od upravljanja kilometražom i ugovorom do statusa vozila i obezbeđivanja GPS pozicija. Dodatno su uključeni servis, održavanje i potrošnja. Od 2023. godine, u ponudu će dodatno biti uključena tri nova opsega usluga koja unapređuju održivost. Podacima se može pristupiti direktno preko veb lokacije ili fleksibilno preko interfejsa (API).
NAJČEŠĆA PITANJA.
-
Kako je održivost ugrađena u sistem BMW Grupe?
Specifični ciljevi BMW Grupe su usmereni ka smanjenju emisije CO2, povećanju efikasnosti resursa i daljem poboljšanju društvenih i ekoloških standarda. Zbog toga su još u julu 2020. godine utvrđeni jasno definisani ciljevi, koji treba da budu realizovani do 2030. godine. Spektar se kreće od tema kao što su smanjenje CO2 i elektromobilnost preko cirkularne ekonomije, ekoloških i društvenih standarda do društvene odgovornosti.
Naše akcije su usmerene ka ispunjenju težnje da budemo najuspešniji i održivi premijum proizvođač za individualnu mobilnost. Da bismo postigli ovaj cilj, mi stvaramo sve veći broj obimnijih rešenja za održivost. Istovremeno nam je cilj da ispunimo našu odgovornost u pogledu održavanje društvenih i etičkih standarda. -
Po čemu se BMW Grupa razlikuje od svojih konkurenata po pitanju održivosti?
BMW Grupa svoj svestrani pristup temi održivosti shvata veoma ozbiljno. Zbog toga su sve tri dimenzije održivosti (životna sredina, socijalna pitanja, odgovorno korporativno upravljanje) suštinski faktor prilikom donošenja odluka u svim projektima. Iz tog razloga mi otelotvorujemo mere koje imaju za cilj održivost u okviru cele kompanije, posebno od dizajna, preko razvoja i proizvodnje, do prodaje. Štaviše, koristimo ciljane mere da motivišemo naše trgovinske odseke da postanu održivije u različitim oblastima delovanja.
-
Da li je BMW Grupa član EcoVadis-a? Kako se rangira u međunarodnom poređenju u čitavoj industriji?
BMW Grupa je član EcoVadis-a i nalazi se među najboljih 2% rangiranih u sektoru: EcoVadis-ov rezultat (od novembra 2022) je 75/100, u poređenju sa prosekom za sektor od 45/100.